راهـنمای عمومی و فنـی برگزاری رشته‌های ورزشی المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای


(هجدهمین دوره دختران، بیست ‌و هفتمین دوره پسران)
معاونت فرهنگی و دانشجویی
مرکز مشاوره، تربیت بدنی و سلامت دانشجویی

تبریز، تابستان 1402
 
راهنمای عمومی و فنی تنیس روی میز
راهنمای عمومی و فنی بدمینتون
راهنمای عمومی و فنی شنا
راهنمای عمومی و فنی دو ومیدانی
راهنمای عمومی و فنی کشتی آزاد و فرنگی
راهنمای عمومی و فنی تکواندو
راهنمای عمومی و فنی کاراته
راهنمای عمومی و فنی تیراندازی با تفنگ و تپانچه بادی
راهنمای عمومی و فنی والیبال
راهنمای عمومی و فنی فوتسال
ضمیمه1: دانلود فایل ارنج رشته شنا
ضمیمه2: جدول مسابقات فوتسال دختران
ضمیمه3: جدول مسابقات فوتسال پسران



 
زمان برگزاری:  دختران: 28 الی 30 مرداد / پسران: 6 الی 8 شهریور
مکان برگزاری:  سالن ورزشی دانش‌آموز
تبریز، آخر طالقانی، بلوار معراج(انقلاب) داخل هنرستان طالقانی
 
سرکارخانم زهرا اصغری
رئیس انجمن تنیس روی میز دختران
09144183027
جناب آقای مهدی صادری
رئیس انجمن تنیس روی میز پسران
09144169949
 
 
قوانین و مقررات فنی
  • مسابقات براساس آخرین قوانین و مقررات فدراسیون بین المللی تنیس روی میز (ITTF) برگزار می‌شود.
  • هر تیم متشکل از 4 نفر ورزشکار، یک مربی و یک سرپرست، جمعاً 6 نفر می‌باشد.
  • مسابقات در سه قسمت تیمی ،انفرادی و دوبل دانشگاهی برگزار می‌شود.
  • روش اجرای مسابقات تیمی با استفاده از سیستم سوئیت لینگ باشد.
  • مسابقات تیمی در مرحله مقدماتی به صورت دوره‌ای و در مرحله دوم به‌صورت ضربدری تیم‌های اول تا سوم مشترک مشخص خواهد شد. (در کلیه مسابقات مقام سوم مشترک منظور خواهد شد.)
  • کلیه مسابقات انفرادی، تیمی و دوبل بصورت 3 گیم از 5 گیم می‌باشد.
  • مسابقات دختران با حجاب کامل برگزار می‌گردد و هر تیم موظف است 2 دست تونیک ورزشی آستین‌دار، شلوار ورزشی(لگ ورزشی و شلوار چسبان یا کوتاه، مجوز بازی ندارد) و مقنعه تیره همراه داشته باشند.
  • به‌همراه داشتن تونیک در 2 رنگ متفاوت الزامی می‌باشد.
  • در مسابقات پسران، هر تیم موظف است دو دست پیراهن ورزشی آستین کوتاه در دو رنگ کاملا متفاوت(تیره و روشن) و شورت ورزشی همراه داشته باشند.
  • لباس تیم‌ها (پیراهن و شورت) می‌بایست یک دست و یکرنگ باشد.
  • استفاده از لباس ورزشی به رنگ سفید و کرم ممنوع است.
  • توپ مسابقات به رنگ سفید و از نوع دبل فیش سه ستاره 40+ باشد.
  • راکت بازیکنان می‌بایست قانونی و دارای مارک (ITTF) باشد.
  • با توجه به تغییرات جدید در خصوص رنگ رویه های راکت ورزشکاران بر اساس قوانین جدید باید در یک طرف راکت رنگ مشکی و مات و در طرف دیگر می‌توانند از رنگهای قرمز،آبی،سبز، صورتی یا بنفش استفاده کنند. رنگهای اعلام شده جدید باید کاملاً روشن و قابل تشحیص از رویه مشکی و همچنین از توپ مسابقات باشد. 
  • برای انجام قرعه‌کشی مسابقات تیمی، مربیان و یا سرپرستان تیم ها باید 45 دقیقه و برای مسابقات انفرادی و دوبل 15 دقیقه قبل در محل قرعه کشی حضور داشته باشند.
  • در صورت عدم حضور مربیان یا نمایندگان تیم‌ها در مراسم قرعه‌کشی کلیه امتیازات انتخاب رنگ پیراهن، توپ و ترتیب ارنج مسابقات با تیم حاضر در قرعه‌کشی می‌باشد.
  • جلسه قرعه‌کشی و هماهنگی، شب قبل از مسابقات، راس ساعت 22:00 در دانشکده فنی و حرفه ای پسران برگزار خواهد شد.
  • تیم‌های بازنده و نیز تیم‌هایی که بازی‌های آنها به هر نحو به اتمام رسیده است، ملزم می‌باشند بلافاصله اردوی محل برگزاری المپیاد را ترک نمایند.
اعضای کمیته فنی
  • رئیس انجمن (یا نماینده انجمن)
  • سرپرست فنی
  • یک نفر از کمیته داوران
  • دو نفر از مربیان یا سرپرستان که در جلسه هماهنگی از طرف کلیه مربیان یا سرپرستان تیم‌های حاضر انتخاب خواهند شد. 
اعتراضات
اعتراضات باید به صورت کتبی و حداکثر 30 دقیقه پس از پایان وقت آن مسابقه به همراه مبلغ  3.000.000  ریال (معادل سیصد هزار تومان) ریال (معادل سیصد هزار تومان) توسط سرپرست تیم به کمیته فنی تسلیم شود. در صورت وارد بودن اعتراض وجه دریافتی مسترد خواهد شد. پاسخ اعتراض قبل از شروع مسابقه تیم یا فرد مورد اعتراض به اطلاع سرپرست تیم معترض خواهد رسید.
موارد پیش بینی نشده
تصمیم‌گیری در مورد کلیه موارد پیش‌بینی نشده در آیین‌نامه عمومی اداره کل تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات‌و فناوری و همچنین آیین‌نامه فنی مسابقات بر عهده کمیته فنی مسابقات می‌باشد.
نحوه توزیع مدال و محاسبه امتیازات در رده بندی نهایی المپیاد
  • به دانشگاه‌های اول تا سوم مشترک جام و حکم قهرمانی اهدا خواهد شد.
  • به نفرات تیم‌های اول تا سوم مشترک مدال و حکم قهرمانی اهدا خواهد شد.
  • به نفرات اول تا سوم مشترک مسابقات انفرادی مدال و قهرمانی اهدا خواهد شد.
  • به نفرات اول تا سوم مشترک مسابقات دوبل مدال و حکم قهرمانی اهدا خواهد شد. 
  • رده‌بندی نهایی دانشگاه‌ها به ترتیب به ازای مقام اول(10) دوم(7)، سوم(5)، چهارم(3)، پنجم(2) و ششم(1) امتیاز تعلق می‌گیرد که از سوی کمیته فنی المپیاد محاسبه و اعمال خواهد شد.
زمان برگزاری:  دختران: 28 و 29 مرداد / پسران: 7 و 8 شهریور
محل برگزاری:  آکادمی بین المللی بدمینتون
تبریز 
کوی فیروز خیابان بهاران پایین تر مسجد نظیروندی مجموعه ورزشی امام علی(ع)
 
سرکارخانم فرناز مهرجویی
رئیس انجمن بدمینتون دختران
09149166247
جناب آقای هادی جوانی
رئیس انجمن بدمینتون پسران
09364843036
 
قوانین و مقررات فنی
  • هر تیم متشکل از حداکثر 4 بازیکن به همراه یک نفر مربی یا سرپرست می‌باشد.
  • مسابقات بر اساس آخرین مقررات و قوانین فدراسیون جهانی بدمینتون (BWF) که در سایت فدراسیون بدمینتون موجود است برگزار خواهد شد.
  • مسابقات در دو بخش تیمی و آزاد ( یکنفره و دونفره) برگزار خواهد شد.
  • هر تیم موظف است دو دست پیراهن آستین کوتاه و شورت ورزشی همرنگ با آرم دانشگاه مربوطه در سینه و چاپ نام بازیکن با حروف بزرگ انگلیسی در پشت پیراهن با ارتفاع حداکثر 10 سانتی متر به همراه داشته باشد.
  • استفاده از لباس ورزشی متحدالشکل در کل مسابقات تیمی و دونفره آزاد الزامی است.
  • مسابقات با توپ پلاستیکی یونکس 350 برگزار خواهد شد.
  • مسابقات آزاد در جدول تک حذفی در قسمت های یکنفره و دو نفره برگزار خواهد شد.
  • مسابقات تیمی به صورت یک جدول دوره‌ای برگزار می‌شود و در صورت تساوی، امتیازات بین دو تیم در مرحله گروهی جایگاه تیم‌ها را بازی رودر رو تعیین خواهد کرد و در صورت تساوی سه تیم، در جدول، معیار ردهبندی تیم‌ها تعداد بردها می‌باشد ودر صورت تساوی تفاضل گیم‌های برده و باخته و در صورت تساوی، تفاضل امتیازات کسب شده و از دست داده معیار تعیین جایگاه تیم‌ها خواهد بود.
  • نتیجه مسابقات تیمی به صورت 3 بازی از 5 بازی می‌باشد.
  • ارنج تیم ها در مسابقات تیمی به این صورت خواهد بود: (1. یکنفره اول 2. یکنفره دوم 3.دونفره اول 4. دونفره دوم 5. یکنفره سوم)
  • در مسابقات تیمی هر بازیکن می‌تواند برای تیم خود حداکثر در یک بازی یکنفره و یک بازی دونفره شرکت کند.
  • بازیکنان یکنفره اول و دوم نمی‌توانند در یک تیم دونفره باشند.
  • هر مسابقه به صورت 2 گیم از 3 گیم و هر گیم تا امتیاز 21  برگزار خواهد شد.
  • در صورتی که دانشگاهی نتواند در مسابقات تیمی شرکت کند می‌تواند با حداقل نفرات در قسمت آزاد حضور یابد.
  • در جدول آزاد هر بازیکن می‌تواند حداکثر در یکی از جدول های یکنفره یا دونفره شرکت کند.
  • مربی و یا سرپرست تیم نمیتواند به عنوان بازیکن شرکت نماید. افرادی می‌توانند راهنمای بازیکنان در کنار زمین باشند که برای آنها کارت شرکت در مسابقات صادر شده باشد.
  • تیم ها موظفند 30 دقیقه قبل از ساعت اعلام شده در سالن مسابقات حضور داشته باشند. (درصورت عدم حضور در سالن، در زمان مسابقه، یا تاخیر بیش از 15 دقیقه، تیم یا بازیکن مورد نظر با باخت فنی مواجه خواهد شد.)
  • هرگونه تغییر توسط کمیته فنی مسابقات اعلام خواهد شد.
  • جلسه قرعه‌کشی و هماهنگی، شب قبل از مسابقات، راس ساعت 22:00 در دانشکده فنی و حرفه ای شماره یک پسران تبریز برگزار خواهد شد.
  • تیم‌های بازنده و نیز تیم‌هایی که بازی‌های آنها به هر نحو به اتمام رسیده است، ملزم می‌باشند بلافاصله اردوی محل برگزاری المپیاد را ترک نمایند.
اعضای کمیته فنی
  • رئیس انجمن (یا نماینده انجمن)
  • سرپرست فنی
  • یک نفر از کمیته داوران
  • دو نفر از مربیان یا سرپرستان که در جلسه هماهنگی از طرف کلیه مربیان یا سرپرستان تیمهای حاضر انتخاب خواهند شد.
اعتراضات
اعتراضات باید بصورت کتبی و حداکثر 30 دقیقه پس از پایان وقت آن مسابقه به همراه مبلغ  3.000.000 ریال (معادل سیصد هزار تومان) توسط سرپرست تیم به کمیته فنی تسلیم شود. در صورت وارد بودن اعتراض وجه دریافتی مسترد خواهد شد پاسخ اعتراض قبل از شروع مسابقه تیم یا فرد مورد اعتراض به اطلاع سرپرست تیم معترض خواهد رسید.
موارد پیش بینی نشده
تصمیم گیری در مورد کلیه موارد پیش‌بینی نشده در آیین نامه عمومی اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و همچنین آیین نامه فنی مسابقات بر عهده کمیته فنی مسابقات می‌باشد.
 
نحوه توزیع مدال، محاسبه امتیازات در رده بندی نهایی المپیاد 
  • به دانشگاههای اول تا سوم مشترک جام و حکم قهرمانی اهدا خواهد شد.
  • به نفرات تیمهای اول تا سوم مشترک مدال و حکم قهرمانی اهدا خواهد شد.
  • به نفرات اول تا سوم مشترک مسابقات یکنفره مدال و حکم قهرمانی اهدا خواهد شد.
  • به نفرات اول تا سوم مشترک مسابقات دونفره مدال و حکم قهرمانی اهدا خواهد شد.
  • در رده بندی نهایی دانشگاهها به ترتیب به ازای مقام اول (10) دوم (7)، سوم (5) چهارم (3) پنجم (2) و ششم (1) امتیاز گیرد که از سوی کمیته فنی المپیاد محاسبه و اعمال خواهد شد.
  • بازگشت به اول صفحه


راهنمای عمومی و فنی شنا
زمان برگزاری: دختران:  از صبح 29 مرداد تا ظهر 30 مرداد / پسران: از صبح 7 شهریور تا ظهر 8 شهریور
سرکار خانم لادن زودفکر
رئیس انجمن شنا دختران
09144063765
جناب آقای امیر شکیب
رئیس انجمن شنا پسران
09302373714
 
قوانین و مقررات فنی
  • مسابقات شنا طبق قوانین فینا (فدراسیون جهانی شنا) برگزار خواهد شد.
  • تعداد نفرات شرکت کننده هر دانشگاه  طبق سهمیه‌های مندرج در جدول ارسالی تعیین می‌گردد.
  • مسابقات در 10 ماده انفرادی و 2 ماده تیمی برگزار می‌گردد.
  • هر دانشگاه در هر ماده انفرادی می‌تواند دو شرکت کننده و در هر ماده تیمی یک تیم داشته باشد.
  • هر شناگر مجاز است در 3 ماده انفرادی و 2 ماده تیمی و جمعا در 5 ماده شرکت نماید.
  • مسابقات در استخر 33 متر برگزار و شناگران بر اساس رکورد دسته بندی می‌شوند.
  • در رشته‌های انفرادی و تیمی مسابقات بصورت نهایی برگزار می‌گردد.
  • ترتیب مسابقات 33Í4 متر مختلط انفرادی بصورت پروانه، کرال پشت، قورباغه، آزاد میباشد.
  • ترتیب مسابقات 66Í4 متر مختلط تیمی بصورت کرال پشت ، قورباغه، پروانه ،آزاد میباشد.
  • می‌بایست برگه ارنج مسابقات دختران تا دو روز قبل از مسابقه (27/6/1402)، به آدرس ایمیل: Elmira.bakhtshadi4@yahoo.com یا به شماره 09144036750 در پیام رسان ایتا، همراه با نام دانشگاه و نام سرپرست تیم ارسال گردد.
  • می‌بایست برگه ارنج مسابقات پسران تا دو روز قبل از مسابقه (5/6/1402)، به آدرس ایمیل: Nima.taherzadeh@gmail.com  یا به شماره 09372180822 در پیام رسان ایتا به همراه نام دانشگاه و نام سرپرست تیم ارسال گردد.
به ارنج های ارسالی بعد از تاریخ اعلام شده، ترتیب اثر داده نخواهد شد.
  • تغییر در ارنج ماده‌های تیمی تا یک ساعت قبل از شروع مسابقات همان روز امکان پذیر می‌باشد و باید توسط سرپرست تیم به منشی کل مسابقات تسلیم گردد.
  • تغییر در ارنج ماده های انفرادی امکان پذیر نمی‌باشد.
  • در صورتیکه نام شناگری در برگه ارنج ثبت گردیده و مقرر شود که در مسابقه شرکت نماید، اما به دلایل غیر  پزشکی از حضور در مسابقه خودداری نماید، مبلغ  4.000.000 ریال (معادل چهارصد هزار تومان) جریمه برای هر  ماده دریافت خواهد گردید.
  • در صورتی که شناگر بعد از معرفی از سوی مربی تیم و تعیین خط شنا به دلایل پزشکی قادر به شرکت در مسابقه  نباشد، در صورت تایید پزشک، شناگر اجازه‌ی شرکت در بقیه مواد شنا تا پایان مسابقات  آن نوبت را نخواهد داشت.
  • ساعت شروع مسابقات در نوبت صبح ساعت 9 و در نوبت عصر ساعت 15 خواهد بود.
  • جلسه قرعه‌کشی و هماهنگی، شب قبل از مسابقات، راس ساعت 22:00 در دانشکده فنی و حرفه ای شماره یک پسران تبریز برگزار خواهد شد.
  • تیم‌های بازنده و نیز تیم‌هایی که بازی‌های آنها به هر نحو به اتمام رسیده است، ملزم می‌باشند بلافاصله اردوی محل برگزاری المپیاد را ترک نمایند.
نحوه برگزاری و برنامه مسابقات
صبح روز اول 1402/5/29 صبح روز اول
1402/6/7
عصر روز اول
1402/5/29
عصر روز اول
1402/6/7
صبح روز دوم
1402/5/30
صبح روز دوم
1402/6/8
دختران پسران دختران پسران دختران پسران
100 متر آزاد 66 متر آزاد 200 متر آزاد
66 متر قورباغه 200 متر قورباغه 66 متر کرال پشت
66 متر پروانه 100 متر کرال پشت 100 متر قورباغه
66*4 متر مختلط تیمی 33*4 متر مختلط انفرادی 66*4 متر آزاد تیمی
 
اعضای کمیته فنی
  • رِئیس انجمن(یا نماینده انجمن)
  • سرپرست فنی مسابقات
  • نماینده مربیان 

اعتراضات
اعتراضات باید به صورت کتبی و حداکثر 30 دقیقه پس از اعلام نتایج همان ماده به همراه 5.000.000 ریال (معادل پانصد هزار تومان) توسط سرپرست تیم به کمیته فنی تسلیم شود. در صورت وارد بودن اعتراض وجه دریافتی مسترد خواهد شد.
 
موارد پیش بینی نشده
تصمیم گیری در مورد کلیه موارد پیش‌بینی نشده در آیین نامه عمومی اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و همچنین آیین نامه فنی مسابقات بر عهده کمیته فنی مسابقات می‌باشد.
 
نحوه توزیع مدال و محاسبه امتیازات در رده بندی نهایی المپیاد
  • امتیازات انفرادی تا رده شانزدهم و امتیازات تیمی تا رده هشتم محاسبه می‌شود.
  • چنانچه تیم‌ها در امتیاز مساوی باشند، ابتدا مدال های طلا ، سپس نقره و در مرحله بعد برنز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
  • به تیم‌های اول تا سوم جام و حکم قهرمانی اعطا خواهد شد.
  • به نفرات اول تا سوم هرماده (انفرادی و تیمی) مدال و حکم قهرمانی اهدا خواهد شد.
  • رده بندی نهایی دانشگاه ها در ماده به تربیت به ازای مقام اول (10)، دوم (7)، سوم (5)، چهارم (3)، پنجم (2) و ششم (1) امتیاز تعلق می گیرد که از سوی کمیته فنی المپیاد محاسبه و عمال خواهد شد.
  • بازگشت به اول صفحه


 
راهنمای عمومی و فنی دو ومیدانی
زمان برگزاری:
 دختران: روزهای 29 و 30 مرداد / پسران: 6 و 7 شهریور (صبح و عصر)
مکان برگزاری:
دختران: مواد پرتابی در پیست باغشمال و مواد میدانی در سالن خسرو علی‌آبادی (مجتمع ورزشی ابوذر)
پسران: پیست باغشمال ( تبریز، خیابان ارتش، چهارراه باغ شمال)
 
جناب آقای محمد وجدان زاده
رئیس انجمن دو و میدانی دختران و پسران
09143139017
 
قوانین و مقررات فنی:
  • مسابقات دو و میدانی بر اساس آخرین قوانین و مقررات فدراسیون بین المللی دو و میدانی (IAAF) برگزار می‌گردد.
  • هر تیم می­تواند 6 نفر شرکت‌کننده اعزام نمایند، که می‌تواند در هر ماده ۲ نفر شرکت داشته باشد.
  • هر شرکت کننده می­تواند در 3 ماده (2 ماده انفرادی و 1 ماده تیمی) شرکت نماید.
  • چنانچه تیم­ها در امتیاز مساوی بودند ابتدا مدال های طلا سپس نقره و در مرحله بعد برنز مورد ارزیابی قرار می­گیرد.
  • مسابقات دختران به استثنای مواد پرتابی در داخل سالن برگزار می­گردد.
  • لباس ورزشکاران هر تیم در دو امدادی بایستی یک رنگ باشد.
  • شماره سینه ورزشکاران از طرف مسئول فنی مسابقات داده خواهد شد.
  • مسابقات در کلیه مواد به جز 60 متر به‌صورت نهایی برگزار خواهد شد.
  • مسابقات با حجاب کامل اسلامی برگزار می­شود.
  • با توجه به شرایط مکانی هرگونه تغییرات در برنامه مسابقات متعاقباً اعلام می‌گردد.
  • شروع پرش ارتفاع نهایی از 1/35متر و تا ارتفاع 1/55 تغییرات ارتفاع 5 سانتیمتر و بعد از آن 3 سانتیمتر خواهد بود.
  • جلسه قرعه‌کشی و هماهنگی، شب قبل از مسابقات، راس ساعت 22:00 در دانشکده فنی و حرفه ای شماره یک پسران تبریز برگزار خواهد شد.
  • تیم‌های بازنده و نیز تیم‌هایی که بازی‌های آنها به هر نحو به اتمام رسیده است، ملزم می‌باشند بلافاصله اردوی محل برگزاری المپیاد را ترک نمایند.
مواد مسابقه
دختران: 60 متر آزاد ، 400 متر، 800 متر، 1500 متر، 3000 متر آزاد، پرش طول، پرش ارتفاع، پرتاب وزنه، پرتاب دیسک، پرتاب نیزه،  400×4 متر امدادی.
پسران: 100 متر آزاد ، 200متر، 400 متر، 800 متر، 1500 متر، 3000 متر آزاد، پرش طول، پرش سه­گام، پرش ارتفاع، پرتاب وزنه، پرتاب دیسک، پرتاب نیزه، 400×4 متر امدادی.
اعضای کمیته فنی
  • رئیس انجمن (یا نماینده انجمن)
  • سرپرست فنی مسابقات
  • یک داور منتخب
  • دو نفر از مربیان که در جلسه هماهنگی از طرف کلیه مربیان یا سرپرستان تیمهای حاضر انتخاب خواهند شد.
اعتراضات
اعتراضات باید به صورت کتبی و حداکثر آن مسابقه به همراه مبلغ 3.000.000 ریال (معادل سیصد هزار تومان) توسط سرپرست تیم به کمیته فنی تسلیم شود. در صورت وارد بودن اعتراض وجه دریافتی مسترد خواهد شد. پاسخ اعتراض قبل از شروع مسابقه تیم یا فرد مورد اعتراض به اطلاع سرپرست تیم معترض خواهد رسید.
موارد پیش بینی نشده
تصمیمگیری در مورد کلیه موارد پیش بینی نشده در آیین نامه عمومی اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و همچنین آیین نامه فنی مسابقات بر عهده کمیته فنی مسابقات میباشد.

نحوه توزیع مدال و محاسبه امتیازات در رده بندی نهایی المپیاد
به تیمهای اول تا سوم مدال و حکم قهرمانی در محل اجرای مسابقات دو و میدانی اهدا خواهد شد.
به نفرات اول تا سوم هر ماده مدال و حکم قهرمانی اهدا خواهد شد.
رشته های امدادی یک مقام محاسبه می‌شود.
رده بندی نهایی دانشگاه‌ها در هر ماده به ترتیب به ازای مقام اول (10) ، دوم ،(7) ، سوم (5) چهارم (3) پنجم (2) و ششم (1) تعلق می‌گیرد که از سوی کمیته فنی المپیاد محاسبه و اعمال خواهد شد.
 


 
راهنمای عمومی و فنی کشتی آزاد و فرنگی
زمان برگزاری:
 صبح و عصر 6 شهریور، وزن کشی و مسابقات کشتی فرنگی
 صبح و عصر 7 شهریور، وزن کشی و مسابقات کشتی آزاد

مکان برگزاری:
آکادمی کشتی شهرداری تبریز(روبروی باغ گلستان، نرسیده به چهارراه نادر، جنب آتش نشانی)
جناب آقای محمد ملکی
رئیس انجمن کشتی آزاد و فرنگی پسران
09369546899
 
قوانین و مقررات فنی
  • مسابقات بر اساس قوانین و مقررات اتحادیه جهانی کشتی (U.W.W)  برگزار خواهد شد.
  • مسابقات در 6 وزن المپیکی برگزار می‌شود:
  • اوزان کشتی آزاد: 57، 65، 74، 86، 97،125 کیلوگرم.
  • اوزان کشتی فرنگی: 60، 67، 77، 87، 97، 130 کیلوگرم.
  • وزن‌کشی تمامی اوزان کشتی فرنگی موخه 1402/6/6 از ساعت 7:30 الی 8 (روز مسابقه می‌باشد) و مسابقات نیز از ساعت 10 صبح همان روز در تمامی اوزان برگزار خواهد شد.
  • وزن‌کشی تمامی اوزان کشتی آزاد موخه 1402/6/7 از ساعت 7:30 الی 8 (روز مسابقه می‌باشد) و مسابقات نیز از ساعت 10 صبح همان روز در تمامی اوزان برگزار خواهد شد.
  • از زمان اتمام وزن کشی تا شروع مسابقه، حداقل 2 ساعت فاصله خواهد بود.
  • کلیه شرکت کنندگان در موقع وزن کشی بایستی کارت شرکت در مسابقات را همراه داشته باشند.
  • کلینیک مربیان از ساعت 9 الی 9:30 روز مسابقه می‌باشد.(بعد از وزن‌کشی)
  • تیم‌های بازنده و نیز تیم‌هایی که بازی‌های آنها به هر نحو به اتمام رسیده است، ملزم می‌باشند بلافاصله اردوی محل برگزاری المپیاد را ترک نمایند.
اعضای کمیته فنی
  • رئیس انجمن (یا نماینده انجمن)
  • سرپرست فنی مسابقات (توسط هیات از اعضای هیات استان)
  • 2 نفر مربی(توسط هیات)
  • مربی تیم آزاد: حداقل 2 نفر
  • 1 نفر سرپرست هم آزاد و هم فرنگی
اعتراضات
اعتراض فنی بایستی توسط مربی یا سرپرست تیم در همان لحظه‌ای که احساس می‌کند احتمالا داور اشتباه کرده است، برابر قانون اتحادیه جهانی کشتی صورت پذیرد. کلیه اعتراضات بایستی قانونی و با آرامش در لحظه وقوع انجام شود. اعتراضات در صورتی که ابهامی در رای داوران باشد با نظر رئیس انجمن و سرپرست فنی و رئیس تشک در همان لحظه از طریق بازبینی فیلم بررسی و رفع ابهام خواهد شد. در غیر اینصورت اعتراض وارد نخواهد بود.
موارد پیش‌بینی نشده
تصمیم‌گیری در مورد کلیه موارد پیش‌بینی نشده در آیین نامه عمومی اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین آیین نامه فنی مسابقات بر عهده کمیته فنی مسابقات می‌باشد.

نحوه توزیع مدال و محاسبه امتیازات در رده‌بندی نهایی المپیاد
  • به دانشگاه‌های اول تا سوم مشترک جام و حکم قهرمانی اهدا خواهد شد.
  • به نفرات اول، دوم و سوم مشترک هر وزن مدال و حکم قهرمانی اهدا خواهد شد.
  • در رده‌بندی نهایی دانشگاه‌ها به ترتیب به ازای مقام اول (25)، دوم (20)، سوم مشترک (15)، پنجم 2 نفر(10)، هفتم (8)، هشتم (6)، نهم (4)، دهم (2) امتیاز تعلق می‌گیرد که از سوی کمیته فنی المپیاد محاسبه و اعمال خواهد شد.
  • درصورت نبود سوم مشترک، مقام اول (25)، دوم (20)، سوم (15)، چهارم (12)، پنجم (10)، ششم (9)، هفتم (8)، هشتم (6)، نهم (4)، دهم (2) امتیاز تعلق می‌گیرد.
 



راهنمای عمومی و فنی تکواندو
زمان برگزاری: دختران: 29 مرداد / پسران: 7 شهریور (8:30 صبح)
مکان برگزاری: خانه تکواندو استان آذربایجان شرقی
واقع در تبریز-کوی فیروز-روبروی پارک آنا سمت مسجد نظیروندی سالن امام علی(ع)
 
سرکارخانم زاور
رئیس انجمن تکواندو دختران
09372654285
 جناب آقای فرهاد نریمانی
رئیس انجمن تکواندو پسران
09144106141
 
قوانین و مقررات فنی کیوروگی
  • مسابقات براساس آخرین قوانین و مقررات فدراسیون بین المللی تکواندو (WT) برگزار می­شود.
  • مسابقات برای دختران در هشت وزن (46-، 49-، 53-، 57-، 62-، 67-، 73- و 73+) در سه راند دو دقیقه ای برگزار می­شود.
  • مسابقات برای پسران در هشت وزن (54-، 58-، 63-، 68-، 74-، 80-، 87- و 87+ )در سه راند دو دقیقه ای برگزار می­شود.
  • مسابقات با کلاه و هوگو الکترونیکی و بر اساس قوانین جدید داوری برگزار می­گردد.
  • بازیکنان موظف هستند تجهیزات ایمنی شخصی شامل(مقنعه، ساق بند، ساعد بند جوراب ۱۱ سنسوری دی دو و لثه ) همراه داشته باشند.
  • مسابقات در سطح کمربند پوم و مشکی، مورد تایید فدراسیون تکواندو و یا هیات‌های تکواندو استانها برگزار می‌شود.
  • وزن کشی تمامی اوزان با ارفاق 200 گرم در ساعت 17 تا 19 روز قبل از مسابقات انجام می‌شود.
  • جلسه هماهنگی و قرعه کشی ساعت 19 بعد از وزنکشی در همان محل انجام خواهد شد.
 قوانین و مقررات فنی مسابقات پومسه بانوان
  • مسابقات براساس آخرین قوانین و مقررات پومسه فدراسیون تکواندو جهانی برگزار می‌شود.
  • مسابقات بصورت انفرادی برگزار می‌گردد.
  • مسابقات در سطح کمربند پوم و مشکی، مورد تایید فدراسیون تکواندو و یا هیات‌های تکواندو استانها برگزار می‌شود.
  • مسابقات در سه دور (مقدماتی،نیمه نهایی و نهایی) و مابین فرم اول و دوم با یک دقیقه استراحت برگزار می‌شود.
  • بازیکنان در دور مقدماتی، دو فرم قرعه کشی شده اجباری اول را اجرا می‌نمایند و 50 درصد بازیکنانی که امتیاز بالاتری دارند به دور نیمه‌نهایی و نهایی راه می‌یابند.
  • بازیکنان در دور نیمه‌نهایی و نهایی، دو فرم قرعه‌کشی شده اجباری دوم را اجرا می‌نمایند و نفرات برتر به ترتیب امتیازات کسب شده، مشخص خواهد گردید.
  • فرم های اجرایی :
  • فرم های اجباری مرحله دور مقدماتی: تگوک/  5، 6، 7، 8
  • فرم های اجباری مرحله دور نیمه‌نهایی و نهایی: پومسه/ 9، 10، 11، 12 
  • مسابقات پومسه همزمان با مسابقات کیوروگی با اعلام قبلی برگزار می‌گردد.
  • تیم‌های بازنده و نیز تیم‌هایی که بازی‌های آنها به هر نحو به اتمام رسیده است، ملزم می‌باشند بلافاصله اردوی محل برگزاری المپیاد را ترک نمایند.
اعضای کمیته فنی
  • رئیس انجمن (یا نماینده انجمن)
  • سرپرست فنی مسابقات
  • یک نفر از کمیته داوران
  • دو نفر از مربیان یا سرپرستان که در جلسه هماهنگی از طرف کلیه مربیان یا سرپرستان تیم­های حاضر انتخاب خواهد شد.
اعتراضات
اعتراضات باید بصورت کتبی و حداکثر ۱۰ دقیقه پس از پایان وقت آن مسابقه به همراه مبلغ 3.000.000  ریال (معادل سيصـد هـزار تومان) توسط سرپرست تیم به کمیته فنی تسلیم شود. در صورت وارد بودن اعتراض وجه دریافتی مسترد خواهد شد پاسخ اعتراض قبل از شروع مسابقه تیم یا فرد مورد اعتراض به اطلاع سرپرست معترض خواهد رسید.
موارد پیش بینی نشده
تصمیم‌گیری در مورد کلیه موارد پیش‌بینی نشده در آیین‌نامه عمومی اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و همچنین آیین نامه فنی مسابقات بر عهده کمیته فنی مسابقات می­باشد.

نحوه توزیع مدال و محاسبه امتیازات در رده بندی نهایی المپیاد
  • به دانشگاه­های اول تا سوم جام و حکم قهرمانی اهدا خواهد شد.
  • به نفرات اول دوم و سوم مشترک هر یک از اوزان مدال و حکم قهرمانی اهدا خواهد شد.
  • در رده بندی نهایی دانشگاه­ها در هر وزن به ترتیب به ازای مقام اول (10)، دوم ،(7) سوم (5) چهارم (3) پنجم (2) و ششم (1) امتیاز تعلق می‌گیرد که از سوی کمیته فنی المپیاد محاسبه و اعمال خواهد شد.



 
راهنمای عمومی و فنی کاراته
زمان برگزاری: دختران: 29 مرداد / پسران 7 شهریور
مکان برگزاری:  سالن والیبال دانشکده فنی و حرفه ای شماره یک پسران تبریز
 
سرکارخانم زهرا موبدی
رئیس انجمن کاراته دختران
09365445958
جناب آقای ابراهیم رضایی
رئیس انجمن کاراته دختران و  پسران
09141140531
 
قوانین و مقررات فنی
  • مسابقات بر اساس آخرین قوانین و مقررات فدراسیون جهانی کاراته (WKF) برگزار می­گردد.
  • مسابقات در دو بخش کاتا (انفرادی و تیمی) و کومیته انفرادی در رده کمربندی قهوه­ای- مشکی برگزار خواهد شد.
  • حداکثر تعداد شرکت کنندگان هر تیم، در بخش کاتا 4 نفر و در بخش کومیته، (6 نفر پسران و 5 نفر دختران) به همراه 1 مربی و 1 سرپرست تعیین شده است.
  • فقط سبک­های کنترلی مجاز به شرکت در این مسابقات هستند.
  • کلیه ورزشکاران و کادر فنی می‌بایست با حجاب در مسابقات شرکت کنند.
  • ورزشکاران ملزم به پوشیدن لباس کاراته بدون آرم می باشند.
  • مربیان باید در طول مدت برگزاری مسابقات با گرمکن و کفش ورزشی در سالن حضور یابند.
  • ورزشکاران ملزم به داشتن گواهی سلامت و کارت بیمه معتبر و اصل و کپی حکم کمربند کاراته ، همچنین رضایت نامه شرکت در مسابقات می­باشند.
  • هر گونه رفتار از طرف مربی یا بازیکن که خلاف شئونات کاراته باشد باعث حذف تیم مذکور خواهد شد.
  • مربیان باید کارت شناسایی خود را به سینه نصب نمایند. و سرپرست و مربی حق شرکت در مسابقات را نخواهند داشت.
  • شرکت کنندگان می­توانند در هر دو بخش کاتا و کومیته مسابقه دهند.(کاتا کارها ملزم به داشتن کمربند قرمز و آبی می باشند).
  • مسابقات کومیته دختران در اوزان (50 - ، 55 - ، 61- ، 68- و 68+ کیلوگرم)  و پسران در اوزان (55 -، 60 -، 67-، 75-، 84- و 84+ کیلوگرم) برگزار می­شود و حداکثر اضافه وزن مجاز 500 گرم می‌باشد.
  • کلیه شرکت کنندگان در بخش کومیته باید دستکش( قرمز و آبی)، کمربند( قرمز وآبی)، لثه، ساق بند، روپایی و محافظ سینه(هوگو) به همراه داشته باشند.
  • وزن کشی کومیته کاران در صبح روز افتتاحیه از ساعت 10 تا 12 قبل از ظهر در محل برگزاری مسابقه برگزار خواهد شد.
  • در صورت عدم تطابق با وزن اعلامی، امکان تغییر در جداول وجود ندارد و شرکت کننده از جدول مسابقات حذف و اجازه حضور در دیگر اوزان را نیز ندارد.
  • حضور تیم­ها نیم ساعت قبل از شروع مسابقه در مکان مسابقه الزامی است.
  • جلسه قرعه‌کشی و هماهنگی، شب قبل از مسابقات، راس ساعت 22:00 در دانشکده فنی و حرفه ای شماره یک پسران تبریز برگزار خواهد شد.
  • تیم‌های بازنده و نیز تیم‌هایی که بازی‌های آنها به هر نحو به اتمام رسیده است، ملزم می‌باشند بلافاصله اردوی محل برگزاری المپیاد را ترک نمایند.
اعضای کمیته فنی
  • رئیس انجمن (یا نماینده انجمن)
  • سرپرست فنی مسابقات
  • سر داور
  • دو نفر از مربیان یا سرپرستان که در جلسه هماهنگی از طرف کلیه مربیان یا سرپرستان تیم­های حاضر انتخاب خواهد شد.
اعتراضات
اعتراضات باید بصورت کتبی و حداکثر 5 دقیقه پس از پایان وقت آن مسابقه به همراه مبلغ  3.000.000  ریال (معادل سیصد هزارتومان) توسط سرپرست تیم به کمیته فنی تسلیم شود. در صورت وارد بودن اعتراض وجه دریافتی مسترد خواهد شد پاسخ اعتراض قبل از شروع مسابقه تیم یا فرد مورد اعتراض به اطلاع سرپرست تیم معترض خواهد رسید.
موارد پیش بینی نشده
تصمیم گیری در مورد کلیه موارد پیش‌بینی نشده در آیین نامه عمومی اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین آیین نامه فنی مسابقات بر عهده کمیته فنی مسابقات می‌باشد.
 
نحوه توزیع مدال و محاسبه امتیازات در رده بندی نهایی المپیاد
  • در رده بندی نهایی المپیاد به نفرات اول تا سوم مسابقات کاتا (انفرادی و تیمی) مدال و حکم قهرمانی اهدا خواهد شد.
  • به نفرات اول تا سوم مسابقات کومیته مدال و حکم قهرمانی اهدا خواهد شد.
  • به دانشگاه های اول سوم در مجموع جام و حکم قهرمانی اهدا خواهد شد.
  • در رده بندی نهایی دانشگاه­ها به ترتیب به ازای مقام اول (10) دوم (7) سوم (5) چهارم (3) پنجم (2) و ششم (1) امتیاز تعلق می‌گیرد که از سوی کمیته فنی المپیاد محاسبه و اعمال خواهد شد.

 

راهنمای عمومی و فنی تیراندازی با تفنگ و تپانچه بادی
زمان برگزاری:
 دختران: روز 28 مرداد ساعت 9 صبح تمرین، 29 مرداد صبح تا عصر مسابقه
پسران: 6 شهریور روز تمرین، 7 شهریور روز مسابقه
مکان برگزاری:  سالن تیراندازی مجموعه ورزشی میرداماد ( زعفرانیه، میرداماد)
 
سرکارخانم لعیا بابایی
رئیس انجمن تیراندازی دختران
09149013356
جناب آقای رضا احمدی
رئیس انجمن تیراندازی پسران
09143154047
 
قوانین و مقررات فنی
  • هر تیم متشکل از 6 ورزشکار (3 نفر در رشته تفنگ بادی و 3 نفردر رشته تپانچه بادی) به همراه مربی و سرپرست جمعاً 8 نفر می­باشد.
  • مسابقات براساس آخرین قوانین و مقررات فدراسیون بین المللی تیراندازی (ISSF) برگزار می­شود.
(این مسابقه شامل برگزاری فینال نمی‌باشد)
  • نتایج مسابقات به صورت مجموع دو رشته تفنگ، تپانچه، تیمی تفنگ و تیمی تپانچه و انفرادی در هر رشته جداگانه محاسبه می‌گردد.
  • این مسابقات در رشته تفنگ بادی و تپانچه بادی به صورت فرم کامل 20 دقیقه زمان آماده سازی و 15 دقیقه قلق و 75 دقیقه زمان مسابقه به صورت فرم کامل 65 تیر) برگزار می­شود.
  • هر تیر انداز مجاز به شرکت در یک ماده ورزشی خواهد بود.
  • ترکیب تیم در هر رشته تفنگ بادی یا تپانچه بادی مرکب از سه (3) تیرانداز خواهد بود که در پایان دور مقدماتی رتبه‌بندی تیم‌ها بر اساس نتایج کسب شده خواهد بود.
  • دانشگاه­های که به صورت انفرادی در مسابقات شرکت می­نمایند در رده بندی تیمی به آنها امتیاز داده نخواهد شد.
  • دانشگاه­های که تیم کامل ندارند هر نفر حق شرکت در یک رشته تفنگ بادی یا تپانچه بادی را دارد.
  • همراه داشتن سلاح برای تیم­های شرکت کننده حداقل دو قبضه الزامی است.
  • کلیه تیم­ها موظفند از تجهیزات شخصی اعم از لباس کفش با رعایت مقررات ISSF استفاده نمایند.
  • هر گونه توهین و اهانت به مسئولین برگزاری مسابقات از طرف ورزشکار، مربی، سرپرست و همراه تیم می‌تواند منجر به اخراج تیم یا ورزشکار از مسابقه می­گردد (با تصمیم کمیته فنی مسابقه).
  • جلسه قرعه‌کشی و هماهنگی، شب قبل از مسابقات، راس ساعت 22:00 در دانشکده فنی و حرفه ای شماره یک پسران تبریز برگزار خواهد شد.
  • تیم‌های بازنده و نیز تیم‌هایی که بازی‌های آنها به هر نحو به اتمام رسیده است، ملزم می‌باشند بلافاصله اردوی محل برگزاری المپیاد را ترک نمایند.
اعضای کمیته فنی
  • رئیس یا دبیر انجمن
  • سرپرست فنی مسابقات
  • سرداور یا ژوری
  • دو نفر از مربیان یا سرپرستان که در جلسه هماهنگی از طرف کلیه مربیان یا سرپرستان تیم­های حاضر انتخاب خواهند شد.
اعتراضات
اعتراضات باید بصورت کتبی و حداکثر 10 دقیقه پس از اعلام نتایج به همراه مبلغ 3.000.000  ریال معادل سيصد هزار تومان) توسط سرپرست یا مربی تیم به کمیته فنی تسلیم شود. در صورت وارد بودن اعتراض وجه دریافتی مسترد خواهد شد و پاسخ اعتراض قبل از شروع راند بعدی مسابقه به اطلاع سرپرست یا مربی تیم معترض خواهد رسید.

موارد پیش بینی نشده
تصمیم‌گیری در مورد کلیه موارد پیش بینی نشده در آیین نامه عمومی اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین آیین نامه فنی مسابقات بر عهده کمیته فنی مسابقات می­باشد.

نحوه توزیع مدال و محاسبه امتیازات در رده بندی نهایی المپیاد
  • به دانشگاه­های اول تا سوم در مجموع تیم‌های تفنگ و تپانچه بادی ، جام و حکم قهرمانی اهدا خواهد شد.
  • به نفرات اول تا سوم مسابقات تفنگ و تپانچه بادی، به صورت انفرادی مدال و حکم قهرمانی اهدا خواهد شد.
  • در رده بندی نهایی دانشگاه­ها به ترتیب به ازای مقام اول (10) دوم (7) سوم (5) چهارم (3) پنجم (2) و ششم (1) امتیاز تعلق می‌گیرد که از سوی کمیته فنی المپیاد محاسبه و اعمال خواهد شد.



 
راهنمای عمومی و فنی والیبال
زمان برگزاری: دختران: 28 تا 2 شهریور / پسران: 6 تا 11 شهریور
مکان برگزاری: سالن بزرگ دانشکده فنی و حرفه ای شماره یک پسران تبریز
 
سرکارخانم فهیمه منافی
رئیس انجمن والیبال دختران
09355139177
جناب آقای ابوالفضل فرخ زاد
رئیس انجمن والیبال پسران
09141025510
 
قوانین و مقررات فنی
  • هر تیم متشکل از 10 نفر ورزشکار یک مربی و یک سرپرست جمعاً 12 نفر می­باشد.
  • مسابقات بر اساس آخرین قوانین و مقررات فدراسیون بین المللی والیبال (FIVB) برگزار می­شود.
  • مسابقات در دو گروه مقدماتی(دوره­ای) از هر گروه 2 تیم صعود و مرحله بعدی (رده­بندی و فینال) بصورت ضربدری برگزار می­گردد.
  • هر تیم موظف است دو دست ،پیراهن شورت ورزشی به رنگ های روشن و تیره به همراه داشته باشد.
  • لباس بازیکنان شامل پیراهن آستین کوتاه شورت جوراب و کفش ورزشی می‌باشد که رنگ و طرح ،پیراهن شورت و جوراب بازیکنان برای تمامی اعضای تیم یکسان می باشد (استثنا برای لیبرو قانون 2-20)، کفش می‌تواند به هر رنگی باشد.
  • هر تیم می­تواند حداکثر دو بازیکن را از لیست اسامی بازیکنان در برگه امتیازات به عنوان لیبرو انتخاب کند (ویا اصلا لیبرو نداشته باشد).
  • لباس لیبرو باید رنگ کاملا متفاوت از رنگ لباس دیگر بازیکنان  تیم باشد.
  • می­بایست لیبرو از اول بازی مشخص گردد و تا آخر ثابت بماند. استثنا در صورت مصدومیت لیبرو، یکی از بازیکنان جانشین خواهد شد و لیبرو مصدوم نمی­تواند تا آخر مسابقات تیم را همراهی کند.
  • لیبروها می­توانند کاپیتان تیم یا کاپیتان بازی باشند.
  • پیراهن بازیکنان هر تیم باید از 1 تا 20 شماره‌گذاری شده باشد.
  • شماره پیراهن بازیکنان باید در قسمت وسط جلو به اندازه 15 سانتی‌متر و در وسط پشت حداقل به اندازه 20 سانتی‌متر و پهنای شماره باید حداقل 2 سانتی‌متر باشد.
  • بهتر است شماره بازیکنان در قسمت پای راست شلوارک نوشته و تکرار شود بلندی شماره روی شلوارک 4 تا 6 سانتی‌متر و پهنای آن حداقل یک سانتی‌متر باشد.
  • کاپیتان تیم باید روی پیراهن خود در زیر شماره سینه اش یک نوار 2 × 8 سانتی متر داشته باشد.
  • تغییر شماره بازیکنان در طول مسابقات مجاز نیست.
  • مسابقات با توپ میکاسای W200V انجام می‌شود.
  • در تمام دوره ها مسابقات بصورت 2 ست از 3 ست برگزار می‌گردد.
  • در ست سوم و برای تعیین تیم برنده، بازی امتیاز 15 خواهد بود.
  • حضور سرپرست در نیمکت ذخیره نیز قانونی می­باشد.
  • بدون حضور مربی اجازه بازی داده نخواهد شد.
  • زمانیکه مربی یک نفر می­باشد، سرپرست می­تواند در نیمکت ذخیره،تیم­ را هدایت کند.
  • حضور تیم ها نیم ساعت قبل از ساعت اعلام شده در سالن مسابقه الزامی است.
  • حضور سرپرست یا مربی در زمان برگزاری جلسه قرعه کشی و هماهنگی الزامی می­باشد.
  • چنانچه تیمی به هر دلیل غیر موجه در دو بازی حاضر نشود از ادامه حضور در جدول مسابقات ممانعت به عمل می آید. حذف و یا ثبت امتیاز کلیه برد و باختهای آن براساس شرایط تیم ها و اثرگذاری آن در جدول بازی­ها توسط کمیته فنی مسابقات بررسی و تعیین می­گردد.
  • قرعه‌کشی روز جمعه مورخه 27/5/1402 در ساعت 22:00 در دانشکده فنی و حرفه‌ای شماره یک تبریز انجام خواهد شد.
  • تیم‌های بازنده و نیز تیم‌هایی که بازی‌های آنها به هر نحو به اتمام رسیده است، ملزم می‌باشند بلافاصله اردوی محل برگزاری المپیاد را ترک نمایند.
نحوه امتیاز دهی
  • نتیجه 2-0 برنده 3 امتیاز و بازنده صفر امتیاز
  • نتیجه 2-1 برنده 2 امتیاز و بازنده یک امتیاز
  • به تیمی که در مسابقات حاضر نشود باخت فنی داده خواهد شد، نتیجه باخت فنی صفر امتیاز خواهد بود.
  • در حالات تساوی اگر دو یا چند تیم بردهایشان مساوی بود تیمی که امتیاز بیشتری داشته باشد در رده بالاتر قرار می‌گیرد .
  • و چنانچه تیمها از نظر امتیاز هم مساوی باشند، تیمی که معدل ست بالاتری داشته باشد در رده بالاتر قرار میگیرد و چنانچه نسبت ستهای برد و باخت با هم مساوی باشند، تیمی که معدل امتیازش بیشتر باشد در رده بالاتری قرار می‌گیرد جمع پوئن‌های ریز برد بر پوئن‌های ریز باخت تقسیم خواهد شد و چنانچه هنوز تساوی برقرار باشد یک بازی مجدد بین دو تیم برگزار خواهد شد و برنده بازی دو تیم به مرحله بعد صعود می‌کند.
اعضای کمیته فنی
  • رئیس انجمن (یا نماینده انجمن)
  • سرپرست فنی
  • یک داور منتخب
  • دو نفر از مربیان یا سرپرستان که در جلسه هماهنگی از طرف کلیه مربیان یا سرپرستان تیم‌های حاضر انتخاب خواهند شد.
اعتراضات
اعتراضات باید به صورت کتبی و حداکثر 30 دقیقه پس از پایان وقت آن مسابقه به همراه مبلغ  3.000.000  ریال (معادل سیصد هزار تومان) توسط سرپرست تیم به کمیته فنی تسلیم شود. در صورت وارد بودن اعتراض وجه دریافتی مسترد خواهد شد. پاسخ اعتراض قبل از شروع مسابقه تیم یا فرد مورد اعتراض به اطلاع سرپرست تیم معترض خواهد رسید.
موارد پیش بینی نشده 
تصمیم گیری در مورد کلیه موارد پیش‌بینی نشده در آیین نامه عمومی اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و همچنین  آیین نامه فنی مسابقات بر عهده کمیته فنی مسابقات میباشد.
 
نحوه توزیع مدال و محاسبه امتیازات در رده بندی نهایی
 
           به دانشگاههای اول تا سوم جام و حکم قهرمانی اهدا خواهد شد.
به نفرات تیمهای اول تا سوم مدال و حکم قهرمانی اهدا خواهد شد.
در رده‌بندی نهایی دانشگاه­ها به ترتیب به ازای مقام اول (10) دوم (7) سوم (5) چهارم (3) پنجم (2) و ششم (1) امتیاز تعلق می‌گیرد که از سوی کمیته فنی المپیاد محاسبه و اعمال خواهد شد.
 



 
راهنمای عمومی و فنی فوتسال
زمان برگزاری: دختران: 29 مرداد تا 2 شهریور / پسران: 7 شهریور تا 11 شهریور
مکان برگزاری: سالن چند منظوره شهرداری / بلوار دفاع، مقاومت، سفیر امید
 
سرکارخانم فرناز جنانی
رئیس انجمن فوتسال دختران
09367161577
جناب آقای کریم کارکن
رئیس انجمن فوتسال پسران
09141040853
 
قوانین و مقررات فنی
  • هر تیم متشکل از 10 نفر ورزشکار یک مربی و یک سرپرست جمعاً 12 نفر می‌باشد حضور مربی و سرپرست الزامی می‌باشد(کلیه مسئولیت‌های هر یک از تیم‌های شرکت کننـده بـه عـهـده سرپرست تیم می‌باشد).
  • مسابقات طبق آخرین قوانین و مقررات فدراسیون بین المللی فوتبال (FIFA) برگزار خواهد شد.
  • مسابقات در دور اول بصورت گروهی(دوره ای) و در دوم بصورت ضربدری با انجام قرعه کشی برگزار خواهدشد.
  • هر تیم موظف است دو دست پیراهن ورزشی متحد الشکل به رنگهای روشن و تیره به همراه داشته باشد.
  • داشتن ساق بند (قلم بند) ضروری میباشد.
  • لباس دروازه بانان باید متحدالشکل و یک رنگ باشد.
  • در مسابقات دختران پیراهن بازیکنان باید به صورت آستین بلند (درصورتی که آستین کوتاه باشد استفاده از ساق دست ،الزامیست، شلوارک به همراه لگ یا ساپورت و مقنعه ورزشی باشد).
  • شماره پیراهن بازیکنان به اندازه 20 سانتی متر در پشت و 10 سانتی متر در جلو و شماره روی شورت در قسمت جلو به اندازه 10 سانتیمتر در سمت چپ .باشد میبایست از شماره 1 تا 12 استفاده شود.
  • مسابقات با توپ استاندارد مورد نظر فدراسیون تنبل نمره (4) برگزار خواهد شد
  • مسابقات در دو نیمه 20 دقیقه ای رونده با احتساب 10 دقیقه استراحت بین دو نیمه برگزار خواهد شد.
  • در صورت تساوی امتیازات دو تیم در دور اول مسابقات ابتدا تفاضل گل، گل‌زده، گل خورده در نظر گرفته خواهد شد و در صورت یکسان بودن تمام این شرایط جهت تعیین تیم صعود کننده بازی مجدد صورت می‌گیرد.
  • کارت زرد دور مقدماتی بازیکنان در دور دوم منظور نمی‌گردد.
  • در صورت تساوی تیم‌ها در بازی‌های ضربدری، برای تعیین برنده پس از گذراندن زمان قانونی مسابقه ضربات پنالتی زده خواهد شد.
  • داشتن کارت مربیگری فوتسال برای مربیان تیم‌های شرکت‌کننده الزامیست و یا اینکه کارشناس تربیت بدنی باشند.
  • تیم‌ها باید حداقل نیم ساعت قبل از شروع بازی در سالن حضور داشته باشند.
  • به همراه داشتن کاور (COVER) یک دست و یک رنگ شماره‌دار برای بازیکنان تیم‌های شرکت‌کننده الزامیست.
  • تیم‌ها موظفند در دور مقدماتی تمام مسابقات خود را انجام دهند. چنانچه تیمی در دیداری حضور پیدا نکند، که نتیجه آن بازی در جدول مسابقات تاثیرگذار باشد از جدول مسابقات حذف و طبق مقررات انضباطی برخورد می‌گردد.
  • دریافت دو کارت زرد و یا یک کارت قرمز در بازی‌، از حضور در دیدار بعدی محروم خواهد شد.
  • سرپرست تیم ها باید اسامی بازیکنان اخطاری و اخراجی خود را جهت اطلاع و عدم استفاده از بازیکنان محروم ثبت نماید، بدیهی است این امر توسط کمیته برگزاری مورد دقت قرار خواهد گرفت و هرگونه قصور و عدم دقت در این خصوص متوجه سرپرست تیم خواهد شد.
  • استفاده از زیورآلات و عینک و ناخن بلند ممنوع می­باشد.
  • استفاده از موبایل و وسایل الکترونیکی در سالن و نیمکت ذخیره‌ها غیرقانونی و به منزله سرپیچی از مقررات خواهد بود.
  • بازیکنان باید با رعایت پوشش اسلامی در مسابقات شرکت کنند.
  • قرعه‌کشی روز جمعه مورخه 1402/5/27 در ساعت 22:00 در دانشکده فنی و حرفه‌ای شماره یک تبریز انجام خواهد شد.
  • جدول و برنامه مسابقات فوتسال دختران در ضمیمه 2  و پسران در ضمیمه 3 موجود است.
  • تیم‌های بازنده و نیز تیم‌هایی که بازی‌های آنها به هر نحو به اتمام رسیده است، ملزم می‌باشند بلافاصله اردوی محل برگزاری المپیاد را ترک نمایند.
اعضای کمیته فنی
  • رئیس انجمن یا نماینده انجمن 
  • سرپرست فنی مسابقات
  • یک نفر از کمیته داوران
  • دو نفر از مربیان یا سرپرستان که در جلسه هماهنگی از طرف کلیه مربیان یا سرپرستان تیم‌های حاضر انتخاب خواهد شد.
اعتراضات
اعتراضات باید به صورت کتبی و حداکثر 30 دقیقه پس از پایان وقت آن مسابقه به همراه مبلغ 3.000.000  ریال (معادل سیصد هزار تومان) توسط سرپرست تیم به کمیته فنی تسلیم شود. در صورت وارد بودن اعتراض وجه دریافتی مسترد خواهد شد. پاسخ اعتراض قبل از شروع مسابقه تیم یا فرد مورد اعتراض به اطلاع سرپرست تیم معترض خواهد رسید.
 
موارد پیش بینی نشده
تصمیم‌گیری در مورد کلیه موارد پیش‌بینی نشده در آیین نامه عمومی اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و همچنین آیین‌نامه فنی مسابقات بر عهده کمیته فنی مسابقات می‌باشد.
نحوه توزیع مدال و محاسبه امتیازات در رده بندی نهایی:
به دانشگاه‌های اول تا سوم جام و حکم قهرمانی اهدا خواهد شد.
به نفرات تیم‌های اول تا سوم مدال و حکم قهرمانی اهدا خواهد شد.
در رده‌بندی نهایی دانشگاه‌ها به ترتیب به ازای مقام اول (10) دوم (7)، سوم (5) چهارم (3) پنجم (2) و ششم (1) امتیاز تعلق می‌گیرد که از سوی کمیته فنی المپیاد محاسبه و اعمال خواهد شد.